Afdeling in de kijker:

Customer Service - Planning

Van de meer dan 45 ABN’ers bestaat onze afdeling Customer Service veruit uit het grootste aantal. Hier werken 16 servicetechniekers en 5 collega’s op de binnendienst. Het team van de planning bestaat uit Vincent en Kristien. Twee collega’s met een schat aan ervaring die elke dag het snelste van zichzelf geven om ervoor te zorgen dat alles tot in de puntjes geregeld is voor de techniekers op de baan enerzijds en onze klanten anderzijds. Of het nu is voor een onderhoud of interventie, onze techniekers zullen snel ter plaatse zijn dankzij hun superieure planning! 

Het werk van onze planners

Het takenpakket van onze planners is voor een groot deel gebaseerd op samenwerking. Interventieaanvragen komen per telefoon of via de Customer Service mailbox binnen bij Vincent. Samen met Kristien plannen ze deze dan in voor onze 16 servicetechniekers op de baan. Kristien staat in nauw contact met de techniekers over hun dagelijkse planning. Op die manier zorgen ze er samen voor dat klanten letterlijk niet te lang in de kou (of hitte) blijven staan.

Deze samenwerking gaat al jaren mee en is tot op de dag van vandaag een schot in de roos gebleken. Kristien: ”De samenwerking met Vincent verloopt super goed. We komen ook heel goed overeen, wat het werk alleen maar aangenamer maakt..” Vincent sluit zich daar helemaal bij aan: “We weten wat we aan elkaar hebben en zijn flexibel genoeg om ons aan elkaar en aan het werk aan te passen. Dit geeft ook een leuke voldoening op het einde van de werkdag.”

Het hoofd koel houden tijdens warme dagen

Dat een afdeling als die van Customer Service ook heel wat uitdagingen met zich kan meebrengen, daar hoeven we uiteraard geen tekeningetje bij te maken. “Op een afdeling Customer Service kan het vaak een beetje hectisch worden. Zeker vanaf wanneer er een verandering in temperatuur plaatsvindt. Het is dus belangrijk om het hoofd te allen tijde koel te houden (pun intended 😉) en ons zo flexibel mogelijk op te stellen in functie van onze klanten,” zegt Vincent.

Hoe onze planners bijdragen aan onze snelheid

Onze werkwijze hier bij ABN Klimatisatie staat gelijk aan snelheid. In alles wat we doen, beloven we de snelste te zijn. Dat is voor onze planning niet anders.

Hoe we dit aanpakken?

Het opstellen van jaarplanning voor het onderhoud bij onze klanten. Door hiermee te werken, zijn onze klanten al lang op voorhand op de hoogte wanneer het jaarlijks onderhoud van hun installaties staat ingepland. Dit is zowel voor de klant als voor ons een grote meerwaarde.

Daarnaast kunnen we altijd snel ingrijpen in het geval van een dringende interventie. Klanten met een serviceovereenkomst kunnen rekenen op onze 24/7 servicedienst. Hiervoor  werken we trouwens met een permanentiedienst voor het beantwoorden van dringende oproepen. Zij sturen de aanvraag door naar onze collega die ‘van dienst’ is en die stuurt dan weer de technieker aan die op dat moment beschikbaar is. 

Werken bij ABN Klimatisatie = doorgroeien!
Als jonge werknemer krijg je bij ons veel vertrouwen en kansen. Fouten maken mag! Je kan er alleen maar uit leren.
Vincent Nijs
Vincent
Fijne collega's en een boeiende jobinhoud, dat is waarom ik elke dag met veel plezier naar het werk kom!
Kristien

© All rights reserved ABN Klimatisatie NV